Cara de Barcelona, Roy Lichtenstein
Cridanera tant pels colors com pel tamany, l'escultura de la Cara de Barcelona no passa desapercebuda. Tothom hi diu la seva sobre aquesta peça que, des de l'època olímpica, decora un extrem del Port Vell de Barcelona, barrejant-se amb el passat portuari i el present d'una de les zones d'oci de la ciutat.
A principis dels anys 90 Barcelona experimentava una transformació que tenia com objectiu la modernització de les infrastructures de la ciutat, però també la recuperació de moltes zones aleshores degradades. El Port Vell patia una remodelació total i amb ella apareixien noves obres d'art que l'embellien. Una de les cartes de presentació dels Jocs Olímpics és aquesta peça de l'artista gràfic i escultor nordamericà Roy Lichtenstein, que va portar a terme Diego Delgado entre els anys 1991 i 1992. Imponent, l'escultura s'aixeca fins a 15 metres d'alçada al Passeig Colom, ben a prop de l'edifici de Correus, tot dibuixant el seu perfil característic contra el blau del cel de Barcelona.
Des de molts punts de vista, deixa veure un rostre o un cap, que neix des d'un rerefons de punts vermells en relleu. La forma del monument sembla sorgir de brusques pinzellades acolorides i lliures. De fet, forma part de la sèrie de Lichtenstein titulada Brushstrokes (pinzellades). Emmarcat dins el corrent artístic del Pop Art, influenciat per l'estètica del món dels còmics, el monument és un homenatge a la ciutat que havia d'acollir els Jocs del 1992 i al seu arquitecte més famós: Antoni Gaudí. Evidentment, la cobertura de l'obra amb mosaic fa referència clara a l'estètica gaudiniana.